دورانت ها (ویلیام جیمز دورانت و همسرش آریل دورانت) در سراسر تاریخ تمدن تلاش کردند تا آنچه را که آنها "تاریخ یکپارچه" می نامند ایجاد کنند. آنها با "خاص انگاری های" تاریخی مخالفت کردند و بینش تاریخی گروهی که فرقه متخصص نامیده می شدند را رد کردند.

ویلیام جیمز دورانت و همسرش آریل دورانت

هدف آنها از نوشتن "بیوگرافی" تمدن ، تنها شامل جنگهای معمول ، سیاست و شرح عظمت ها و شرارت ها نبود ، بلکه فرهنگ ، هنر ، فلسفه ، دین و ظهور اجتماعات مردم را نیز شامل می شد.

تاریخ تمدن داستان زندگی روزمره مردم در طول دوره 2500 ساله اکثرا در تمدن غرب را در نظر می گیرد. این جلدها همچنین یک چارچوب اخلاقی بی محابا را در نظر میگیرد و دائماً بر "تسلط قدرتمند بر ضعیف ، باهوش بر ساده" تأکید می کند.

تاریخ تمدن موفق ترین مجموعه تاریخ نگاری تاریخ است. در دهه 1990 ، یک کتاب صوتی بدون شرح از هر 11 جلد توسط Books On Tape توسط الکساندر آدامز (گروور گاردنر) تولید شد.

برای روسو و انقلاب (1967) ، جلد دهم تاریخ تمدن ، دورانت ها جایزه ادبی پولیتزر را دریافت کردند. در سال 1977 ، یکی از دو جایزه ای که دولت ایالات متحده به غیرنظامیان اعطا کرد ، مدال آزادی ریاست جمهوری ، توسط جرالد فورد به آنها اهدا شد. دورانت ها جایزه صفحه طلایی آکادمی دستاوردهای آمریکا را در سال 1976 دریافت کردند.

جلد اول مجموعه تاریخ تمدن ، با نام میراث شرقی ما (1935) ، به یک مقدمه و سه کتاب تقسیم شده است. مقدمه خواننده را با جنبه های مختلف تمدن (اقتصادی ، سیاسی ، اخلاقی و ذهنی) آشنا میکند. کتاب اول به تمدنهای خاور نزدیک (سومر ، مصر ، بابل ، آشور ، یهودیه و ایران) اختصاص یافته است. کتاب دوم "هند و همسایگانش" است. کتاب سوم به سمت شرق حرکت می کند ، جایی که تمدن چین شکوفا می شود و ژاپن شروع به یافتن جایگاه خود در نقشه سیاسی جهان می کند.

سپس در جلد دوم از مجموعه تاریخ تمدن بنام حیات یونان، شرح تمدن غرب آغار میشود.

•••