کورسرا (Coursera) یک سرویس آموزش تحصیلات آکادمیک آنلاین است که توسط آن میتوان در کلاس های آکادمیک آنلاین بسیاری شرکت کرد . این وبگاه  دارای دوره های آموزشی متنوعی است و کاربران میتوانند در دوره های رایگان آن شرکت کنند .

معرفی و دانلود دوره های آموزشی یونان باستان در کورسرا

یکی از بهترین دوره های آموزشی کورسرا که هم رایگان و همیشه در دسترس است سلسله جلساتی است با عنوان یونان باستان.

شما میتوانید با مراجعه به آدرس ذیل و ثبت نام در این سایت در این دوره ی آموزشی شرکت کنید، ویدئو درس هایش را به صورت آنلاین تماشا کنید، یا ویدئو ها را دانلود کنید . این ویدئو همچنین دارای زیرنویس انگلیسی نیز میباشند که یادگیری را برای شما بسیار آسان میکنند.

دوره آموزشی یونان باستان در Coursera

دوره ی آموزشی یونان باستان توسط استاد اندرو سگدی ماسکاز از دانشگاه ولزین یونیورسیتی طی هفت هفته تدریس میشود.  نحوه ی بیان استاد ماسکاز و همچنین تسلط ایشان بر تاریخ و تمدن یونان باستان ، علاوه بر روشن کردن بسیاری از نکات کلیدی در خصوص یونان و یونان شناسی، یادگیری را بسیار لذت بخش کرده است. در پایان هر هفته یک آزمون به صورت چندگزینه ای برگزار میشود که کاربران  هر زمان که توانستند میتوانند آن را انجام دهد و از پیشرفتشان در یادگیری اطمینان حاصل کنند.

رئوس مطالب دوره ی آموزشی یونان باستان:

مقدمه، شرایط جغرافیایی و آب هوایی یونان، تمدن مینوسی، تمدن مسینی، ادیسه و ایلیاد هومر، عصر تاریک، عصر پهلوانی، کلونی سازی، پولیس، قانون و قانون گذاران در یونان، شعر غنایی، هزیود، اسپارت، زندگی اسپارتی ها ، آگوگی، خودکامگان و خردمندان یونان، سولون، پایان خودکامگی و آغاز دموکراسی، اصلاحات کلیستنس، هرودوت و پیدایش نگارش تاریخ، جنگهای ایران و یونان،  از شورش آیونیا تا ماراتون، تموستوکلس، نبرد ترموپیل و سالامیس، اتحادیه ی دلوسی، پریکلس، ، جنگ های پلوپونزی،سوفوکل، زنان در یونان باستان، الکیبیادس، لشکرکشی به سیسیل، سقراط .....

 

به کلیه ی علاقمندان به یونان باستان قویا توصیه میشود این دوره ی آموزشی را از دست ندهند.

در ادامه لینک دانلود زیرنویس ها و ویدئوهایی که تکمیل شده اند قرار میگیرد.

1. دانلود جلسه ی اول . هفته ی اول از دروس یونان باستان

دانلود زیرنویس فارسی

2.دانلود جلسه ی دوم . هفته ی اول از دروس یونان باستان

دانلود زیرنویس فارسی

3.دانلود جلسه ی سوم . هفته ی اول از دروس یونان باستان

دانلود زیرنویس فارسی

برای دانلود بقیه ی ویدئو های این دورس یا دانلود زیرنویس انگلیسی آنها میتوانید با مراجعه به سایت کورسرا (یا اینجا) و ثبت نام در سایت از خدمات رایگان آن بهره مند شوید.

همچنین سایت کورسرا دروس فراوان دیگری نیز در خصوص یونان شناسی،اسطوره شناسی ، فلسفه ، هنر و سایر علوم دارد.