فیزیک یا طیعیات یا سماع طبیعی اثر ارسطو از هشت کتاب تشکیل شده است که هر کدام به فصل هایی تقسیم می شوند. این سیستم که منشأ باستانی دارد ، اکنون برای ما مبهم است.

دانلود کتاب طبیعیات (فیزیک) اثر ارسطو
کتاب اول ، رویکرد ارسطو به طبیعت را معرفی می کند که قرار است براساس اصول ، علل و عناصر باشد. وی قبل از ارائه نظرات خاص خود ، نظریه های اندیشمندان پیش از خود را ارائه می دهد ، مانند نظریه های ارائه شده توسط ملیسوس و پارمنیدس.


کتاب دوم طبیعیات، فیزیک را "منبعی یا علتی برای جابجایی و سکون در مکانی که در درجه اول موجود به آن تعلق دارد" معرفی می کند. بنابراین ، موجودات طبیعی هستند که قادر به شروع حرکت هستند ، به عنوان مثال رشد کردن، به دست آوردن خصوصیات ، جابجایی خود و سرانجام متولد شدن و مردن.

فیزیک (به یونانی: Φυσικὴ ἀκρόασις ؛ احتمالاً به معنای "سخنرانی در مورد طبیعت") متنی است به یونانی باستان ، مجموعه ای از مجموعه نسخه های خطی بازمانده معروف به Corpus Aristotelicum است.
این مجموعه ای از رساله ها یا دروس  به جای تئوری های فیزیکی (به معنای امروزی) یا تحقیق در مورد پدیده های جهان ،به اصول کلی (فلسفی) چیزهای طبیعی یا متحرک اعم از زنده و غیر زنده می پردازد. هدف اصلی این کار کشف اصول و دلایل تغییر (یا صرفاً توصیف) تغییر ، یا حرکت (κίνησις kinesis) است ، به ویژه در مورد کل طبیعی (عمدتا موجودات زنده ، ولی همچنین کل های بی جان مانند کیهان).

ارسطو چیزهای طبیعی و مصنوعی را در تقابل هم قرار می دهد: اشیا مصنوعی می توانند حرکت کنند ، اما براساس آنچه ساخته شده اند حرکت می کنند نه براساس آنچه هستند. به عنوان مثال ، اگر یک تخت چوبی دفن شده و به گونه ای به عنوان درخت جوانه زده باشد ، مطابق آنچه که از آن ساخته شده است جوانه زده است ، نه آنچه که هست. ارسطو دو جنبه طبیعت را در تقابل هم قرار می دهد: طبیعت به عنوان ماده و طبیعت به عنوان شکل یا تعریف.

در نظم متعارف آندرونیسی آثار ارسطو ، این کتاب در راس مجموعه اصلی رساله های فیزیکی ، کیهان شناختی و بیولوژیکی قرار دارد ، که عنوان یونانی باستان آنها ، τὰ φυσικά ، به معنای "نوشته های مربوط به طبیعت" است. "یا" فلسفه طبیعی ". در ایران با عنوان سماع طبیعی ترجمه شده است.

•••

لینک دانلود کتاب طبیعیات (فیزیک) اثر ارسطو (در تلگرام)

•••

آثار ارسطو